Ogólne zasady gry takie, jak w tradycyjnym Chińczyku, natomiast w naszym przypadku możemy grę wykorzystać na kilka różnych sposobów:
- uczeń rzuca kostką i przesuwa się pionkiem o daną liczbę oczek, a na koniec podaje 3 formy czasownika nieregularnego z pola, na którym się zatrzymał
- uczeń układa zdania (twierdzące, przeczące i pytania) w określonym czasie, który akurat ćwiczymy, z danym czasownikiem (wg zasady 1,2 oczka - zdania twierdzące, 3,4 - przeczące i 5,6 - pytania)
- dodatkowo: uczeń zapisuje czasowniki, na których się zatrzymał i po przejściu planszy układa opowiadanie przy użyciu tych konkretnych czasowników.
Kolorowe pola bez czasowników - odmieniane będą dodatkowe czasowniki z tabeli na dole: uczeń powinien podać trzy formy czasownika oraz ułożyć z nim 3 zdania (twierdzące, przeczące i pytające).
Opcji jest bardzo dużo - dajcie znać w komentarzach, czy macie jeszcze jakieś pomysły na wykorzystanie gry do ćwiczenia czasowników.
My planujemy wykorzystać potencjał Chińczyka do ćwiczenia innych zagadnień gramatycznych, np. przysłówków, do których jeszcze nie mamy osobnej gry.
Wszystko możecie pobrać
cudowne, dziekuje, dzis wykorzystam na lekcji
OdpowiedzUsuńBardzo mi miło :-)
Usuń,
OdpowiedzUsuń